با جمله ای از تیک نات هان شروع میکنم :<<رها شدن از رنج برای مردم دشوار است ؛چرا که رنج های آشنا را به ترس های ناشناخته ترجیح می دهند >>
این رنج آشنا را باپوست واستخوان در کسب وکارها دیده ام .در مردی که بیست سال از عمر وجوانی اش را صرف کارش کرده وحالا به خبرگی رسیده است اما نگران است وحق هم دارد بعد از این همه دویدن وتلاش همه چیزی که ساخته وابسته به خودش است واگر روزی خانه نشین شود همه چیزی که ساخته نابود میشود.
اتفاقا این اظطراب در خانواده اوهم وجود دارد ، همسرش به من سایت یکی از رقیبان همسرش را نشان میداد ومی گفت چقدر از قافله همسرم عقب مانده، دلش می سوخت برای همسرش وبامن درباره زدن یک سایت قوی صحبت میکرد .
محتواها این روزها در شبکه های آنلاین قدرت جادویی دارند واین بسیار عیان است ،اما برای استفاده از این قدرت باید بدانید چه کاری را انجام دهید .
ترس از ناشناخته ها :
بازهم به جمله تیک نات هان برمیگردم :
<<ترجیح دادن رنج های آشنا به ترس های ناشناخته >>
این ترس در کسب وکارها وروش بازاریابی آنها به وضوح دیده میشود، با اینکه میدانند که دیگر شیوه های قبلی خیلی جوابگوی بازار امروز نیستند اما همچنان تغییر اساسی در شیوه بازاریابی خود ایجاد نکردند.
با توجه به گفت وگوهایی که با افراد مختلف در حوزه های متفاوت داشتم ، لازم دانستم به عنوان یک مشاور در این زمینه برای آنها بسته ای آماده کنم تا به آنها کمک کند ترس آنها از تولید محتوا در فضای سایت کمی فرو بریزد وشاید پیش قدمی برای پذیرش بازاریابی محتوا در فضای آنلاین شود زیرا فکر میکنم مسئله آنها دوچیز است :
با قدرت جادویی محتوا آشنا نیستند.
برای استفاده از این قدرت جادویی (تولید محتوا )نمی دانند باید چه کاری انجام دهند .
جعبه ابزاری برای تولید محتوا در سایت
اولین ابزار جواب دادن به این سوال است :
چرا داشتن سایت مهم است ؟ برای پاسخ به این سوال تحقیق میدانی از مخاطبانی که درفضای آنلاین حضور دارند کردم .
روش بازاریابی برندهای موفق را بررسی کردم .
از افرادی که در فضای سایت تولید محتوا میکنند مزیت آن را پرسیدم .
ونتیجه تحقیقم شد پادکستی که در اینجا آورده ام ،پیشنهاد میکنم به آن گوش بدید .
دومین ابزار: کنار گذاشتن ترس است
هر وقت برای شروع کاری بهانه آوردید، نزدیک به زیاد از انجام آن میترسید وشاید فکر کردن به پاداشی که درانتهابه دست می آورید تنها محرک شما برای شروع ومقابله با ترس باشد .
وقتی از بیشتر افراد علت نداشتن سایت را پرسیدم ، به جوابهای شبیه هم رسیدم که آن ها را به پادکست تبدیل کردم ونتیجه داشتن یک سایت را در انتهای آن گفتم .
پیشنهاد میکنم به پادکست ترس از داشتن سایت گوش بدید :
سومین ابزار : روشی برای داشتن یک سایت خوب هست .
به چالشهای افراد که دقیق شدم بعد از ترس علل دیگری هم کشف کردم وسه روش برای حل این دغدغه ها معرفی کردم ، هر روش با توجه به شرایط ومنابع خاص فرد یا سازمان میتواند مناسب باشد .
پیشنهاد میکنم به پادکست ۳روش برای داشتن سریع سایتتان گوش بدید :
سعی کردم در این ۳ ابزار به سه چیز اشاره کنم :
چرا یی، علت داشتن سایت
چگونگی : روش اقدام برای داشتن سایت
چیستی : نتیجه ای که با داشتن سایت به دست می آورید
ودر نهایت به یکی از علل مهم برای شروع نکردن در ابتدا مقاله اشاره کردم وان ترس از ناشناخته ها است .
امیدوارم اهلش باشید وقدم بردارید .




آخرین نظرات: