چطور ایده‌هایتان را پیاده‌سازی کنید

چطور ایده‌هایتان را پیاده سازی کنید

ایده‌ها به خودی خود ارزشی ندارند مگر در اجرا. بعضی از آنها باید اصلاح شوند یا بخشی از آنها تغییر کند.
قبل از اینکه بخاهید ایده‌ای را اجرا کنید بهتر است آن را در مقیاسی کوچک و کم‌ هزینه آزمایش کنید. کتاب «تفکر طراحی در کسب‌وکار» نکاتی برای آزمون ایده‌ها گفته است که در اینجا بخش‌هایی از آن را آورده‌ام.

چطور ایده‌هایتان را پیاده‌سازی کنید

خیلی وقت‌ها ایده‌ای دارید اما نمی‌دانید چطور آن را به‌ پیامی قابل درک برای دیگران و خودتان بدل کنید.
طراحی بصری ابزاری است برای شفاف‌سازی ایده‌ها.

برای استفاده از این ابزار کم‌ هزینه نیاز به لوازم زیر دارید:

چطور ایده هایتان را پیاده سازی کنید
چطور ایده هایتان را پیاده سازی کنید


تخته‌سفید، ماژیک، برگه‌ یادداشت‌های چسب‌دار.
می‌توانید از نرم‌افزارهای پیشرفته نیز بهره ببرید.
این لوازم کمک می‌کنند تا ایده‌ها روی کاغذ یا صفحه‌ای تصویر‌سازی شوند. این یعنی: «با صدای بلند اندیشیدن.»
نیاز نیست که نقاش ماهری باشید یا اثری هنری خلق کنید. از رنگ‌ها و آدمک‌های ساده و نشانک‌ها استفاده کنید تا منظورتان را برسانید.

در طراحی به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

چه‌کسی، چه‌چیزی، چقدر، کجا، چه‌زمانی، چگونه و چرا.

می‌توانید از مثال‌ها برای درک‌ بهتر دیگران بهره گیرید.
به‌کار‌گیری عکس‌ها می‌تواند ایده‌ها را واقعی‌تر نشان دهد.
یک شخصیت در نظر بگیرید و آن را ملموس توصیف کنید.
بیانی داستانی داشته باشید. این کار حس واقعی به ایده‌ها می‌دهد.

هم‌آفرینی با مشتری

یکی از روش‌های پیاده‌سازی ایده این است که مشتری را در‌گیر کنید.
مشتری‌ها می‌توانند به چند گروه مختلف تقسیم شوند که نوبتی با آن‌ها جلسه بگذارید.
ایده‌تان را برای آن‌ها بصری‌سازی کنید و بخاهید که باز‌خورد دهند.
هر‌چه در انتقال تصویر ایده بهتر عمل کنید، آنها درک بهتری خاهند داشت و می‌توانند نظرات مناسب‌تری در توسعه و بهبود آن دهند.

فهرستی از گزینه‌ها را ارائه دهید که فکر می‌کنید افراد انتخاب نمی‌کنند، گاهی غافل‌گیر می‌شوید از بازخوردی که به آن‌ها می‌دهند.
بعضی توضیحات مدل بصری را خالی بگذارید و از مشتری‌ها بخاهید تکمیل کنند.

برای دعوت مشتری به جلسه می‌توانید از روش‌های خلاقانه استفاده کنید. مثل ارسال نامه‌ای با طراحی متفاوت.
در نامه توضیح دهید که مدت زمان جلسه چه میزان است.
به آنها بگویید که هدفتان فهم بهتر نیازهای آنها برای توسعه محصول و خدمات است.

فضای بحث و گفت‌وگو ایجاد کنید و به تمام حرفهای آن‌ها و چهره‌شان توجه کنید تا از انتخاب‌ها و نظرهای واقعی‌ آن‌ها با‌خبر شوید.

بازی با ایده

چطور ایده هایتان را پیاده سازی کنید
چطور ایده هایتان را پیاده سازی کنید

همدلی ایجاد کنید، کاری کنید که مخاطب به درون مدل مفهومی سفر کند. توسط تصویر، نقشه، داستان، زمینه گفت‌و‌گو ایجاد کنید با افراد.
ایده‌تان را در صورت امکان شبیه‌سازی کنید.
با نمونه‌ی اولیه بازی کنید و به آن وابسته نشوید.
گاهی باید در اتاق را بست و ایده را چند‌روزی رها کرد و سپس به آن برگشت.
می‌توانید در روش‌های گوناگون آن را اجرا کنید و بازخورد بگیرید. به حالت نقشه، بیان شفاهی، پاورپوینت.
بگذارید هر‌چه سریع‌تر در پیاده‌سازی اولین ایده شکست بخورید. این تجربه می‌تواند به شما در اصلاح ایده و یا تغییر آن کمک کند.
برای اینکه بدانید چه‌چیزی شگفت‌آور است باید زمان آینده را در حال آزمایش کنید

«کوچک فکر کنید»

برعکس اینکه همیشه به شما گفتند: «بزرگ فکر کنید» در اجرای طرح‌هایتان باید از قدم‌های کوچک بیاغازید. درصد شکست در پیاده‌سازی‌های بزرگ بیشتر است.
شما هیچ‌وقت در ابتدای بدن‌سازی با وزنه‌های سنگین شروع نمی‌کنید. کم‌کم در بلندمدت با آمادگی بدن و ساختن عضله، وزنه‌هایتان را می‌افزایید.

✍🏻اکرم سلطانی  

 

 
 
 
 
 
.
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط