چگونه کپی‌رایتر حرفه‌ای شوم؟

چگونه کپی‌رایتر حرفه‌ای شوم؟

این پرسش را بارها شنیدم: «چه کتابی برای تبلیغ‌نویسی بهتر است؟»
وقتی در گوگل این پرسش را جستجو کردم، صفحه‌ای با این عنوان‌ها باز شد:
کپی‌رایتینگ چیست و کپی‌رایتر کیست؟
تبلیغ‌نویسی چیست؟
چگونه تبلیغ نویس شوید؟
و این همچنان ادامه دارد. روی یک‌یک آنها کلیک می‌کنم، اطلاعاتی شبیه هم با کلید‌واژه‌هایی مانند: کپی‌رایتینگ، فروش، متن تبلیغاتی، نوشتن شعار و نسخه‌ی فروش، متقاعد‌سازی، باعث می‌شود تفاوت چندانی باهم نداشته باشند.

از زمانی که کتابهایی درباره‌ی «کپی‌رایتینگ» خاندم، متوجه شدم که حتا آن‌ها هم به بخشی از این مهارت پرداختند و کلی حرف نا‌گفته در بین آنها خالیست.نقدی که بر این‌گونه کتابها وارد است: پیشنهاد نسخه‌های فروش آماده است.
و معمولن درباره‌ی شخصیتی که می‌خاهد این نسخه‌ها را بنویسد سخنی درمیان نیست.

پیشنهاد مقاله

مطالعه مقاله درباره کپی‎‌رایتر بیشتر بدانید

شخصیت کپی‌رایتری یا حرفه کپی‌رایتری

احتمالن هر کدام از ما تجربه‌ی بیماری و رفتن پیش پزشک را داریم.
آخرین باری که برای خودم اتفاق افتاد، دوسال پیش بود.
مشکلی داشتم و چندین بار در سه ماه سونوگرافی دادم و رفتم پیش دکتر.
نه تنها بهتر نشدم، بعد از سه ماه متوجه شدم که دکتر حرف‌هایم را خوب نشنیده.
به این نتیجه رسیدم قبل از اینکه دانش و عنوان حرفه‌ای را داشته باشیم باید شخصیت آن را پرورش دهیم:
یک پزشک چه شخصیت و رفتاری دارد؟
یک مهندس و یک نجار و… یک کپی‌رایتر؟
کپی‌رایتر کیست؟
آیا فقط مهارت تبلیغ‌نویسی دارد؟
مهم‌ترین کلید‌واژه‌ی کپی‌رایتینگ مهارتی برای برقراری ارتباط با مخاطب است.

و حالا شاید با انجام این مهارت توسط هوش‌مصنوعی این پرسش ایجاد شود:

آیا هوش مصنوعی می‌تواند در خلق ارتباط موفق عمل کند؟
اینجا چیزی که نا‌دیده گرفته می‌شود، معنای ارتباط است.
به نظر می‌رسد کتابها و کارشناسان این حوزه هم برای تعریف دقیقی از آن واماندن.
یا اینکه انسان به دلیل ساختارهای بیولوژیکی و ژنتیکی و عوامل دیگر مانند جغرافیا، الگوها، اقتصاد، امنیت، هوش عاطفی و سلامت جسمی‌اش، نتواند به طور کامل به انجام نسخه‌های ارتباطی که تاکنون برایش پیچیدن بپردازد.

 کتاب «تکامل روانشناسی» می‌گوید: «هیچ سرزمین آرمانی بدون جنگ و اختلاف وجود ندارد.»
معنای جمله این است: ارتباط فرمول نیست، بلکه بخشی از انسان‌هاست که در کنار هم جامعه را تشکیل می‌دهند، برای همین است که نمی‌توان آن را نسخه‌ای کرد برای همه.

قرار نیست کاملن به این موضوع تسلط یابیم، اگر ارتباط کره‌ی زمین باشد و دارای قاره‌ها و سرزمین‌های بسیار، بخشی از قاره‌ای را باید گزید و‌ روی آن تمرکز کرد.

اگر نمی‌خاهید هوش مصنوعی جایگزین شما شود، باید بدانید چطور از چیزهایی بهره ببرید که برتری‌تان را نشان دهد.
بدانید که با پشتیبانی چند نسخه‌ی فروش امکان‌پذیر نیست که بر رقیبتان «هوش مصنوعی» پیروز شوید.

رفتن از میانبر هم بی‌فایده است. اگر قرار بود هوش مصنوعی بهترین ارتباط‌ها را ایجاد کند، همه در صلح‌وصفا بودن و همه ثروتمند.
اتفاقن برعکس شده، استفاده از هوش مصنوعی برای پیام بازاریابی و مهارت کپی‌رایتینگ سبب می‌شود همه شبیه هم شوند و این برخلاف تمایز است که باعث دیده ‌شدن می‌شود.

پیشنهاد مقاله

مطالعه مقاله نکاتی درباره همکاری با کپی‌رایترها

برای اینکه بتوانید به کپی‌رایتری حرفه‌ای تبدیل شوید، نیاز است:

زمان بگذارید و با روش‌های تاثیرگذاری آشنا شوید.
به همین دلیل، تصمیم گرفتم به علت علاقه‌ی خودم و کمک به کسی که به این حرفه علاقه‌مند است «باشگاه کپی‌رایترها» را تشکیل دهم:

  • جایی برای دغدغه‌ی تاثیر‌گذاری
  • تمایز با هوش مصنوعی
  • یادگیری کپی‌رایتینگ
  • آشنایی با کتابهایی در این زمینه
  • تحلیل بهترین نسخه‌های فروش و‌
  • در آخر تبدیل به معمار ارتباط شدن.

در این باشگاه غافل‌گیری‌هایی وجود دارد که فقط رازش برای کسی که شرکت می‌کند، برملا می‌شود.

برای عضویت در باشگاه کپی‌رایترها به شماره‌ی‌ 09210365083 در تلگرام پیام بفرست و قبل از ورود اولین غافل‌گیری را تجربه کن.
 
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط